Multimedia Builder سکوی پرتاب !

 

multimedia builder 4.9.8 mmbnet.ir

نرم افزار های چند رسانه ای در حال حاضر بخش مهمی از نرم افزارها را تشکیل میدهند ، خصوصا در کشور ما به دلیل نبودن CopyRight بیشترین نوع نرم افزاری که تولید میگردد در زمره برنامه های چند رسانه ایست. با توجه به گسترش حوزه Multimedia یا چندرسانه ای نمی توان مرز دقیقی بین یک برنامه چند رسانه ای و غیر آن تعریف کرد اما در کل برنامه ای را چند رسانه ای میگویند که در آن چندین رسانه دیداری و شنیداری به کار رفته باشد. برای مثال برنامه هایی که در آنها عناصری مانند صدا ، افکت های تصویری و فیلم به کار رفته باشد. این برنامه ها برای کاربر جذاب و دلنشین خواهد بود. اما چگونه یک برنامه Multimedia بسازیم ؟

 

برای ساخت یک برنامه مالتی مدیا میتوان از زبان های برنامه نویس مثل Visual Basic یا Delphi استفاده کرد . اما کار با این برنامه ها نیازمند مهارت بالا و صرف وقت زیاد میباشد. بدین منظور برنامه هایی طراحی گریده اند که کار اصلی آنها ساخت برنامه های چند رسانه ایست. مانند نرم افزار محبوب Flash .

یکی از راحت ترین و در عین حال قدرتمندترین نرم افزارهای ساخت برنامه های چند رسانه ای نرم افزار Multimedia Builder یا به اختصار MMB می باشد. این نرم افزار به شما کمک میکند تا به ساده ترین شکل صدا ، تصویر ، فیلم ، متن وسایر عناصر را به طرزی ریبا و شکیل در کنار هم قرار داده و یک برنامه اجرایی با فرمت exe بسازید !.

MMB برای تازه کارها و کسانی که با زبان های برنامه نویسی آشنایی ندارند بسیار مفید خواهد بود. در این برنامه یک زبان برنامه نویسی ساده وجود دارد که به کمک آن میتوانید برای صفحات برنامه خود ، دکمه ها و سایر اشیا دستوراتی را بنویسید تا اجرا گردند. این زبان متشکل است از تعداد زیادی دستورات آماده که هرکدام کاری را انجام میدهند. برای مثال با کلیک بر روی دکمه ای میخواهید یک موزیک پخش شود کافی است از داخل لیست دستورات ، کد مورد نظر را انتخاب و آدرس فایل موزیک را داخل آن بنویسید.

 همچنین در این زبان کار با متغیرها ، رشته ها و عملیاتی چون نوشتن حلقه ها در سطحی ساده و ابتدایی قرار دارند و البته در عین سادگی توانایی کافی را دارند و همین امر کمک میکند تا بشود به وسیله MMB برنامه هایی را ایجاد کرد که قدرتی فراتر از یک برنامه چند رسانه ای ساده مانند یک Autorun را دارا میباشند.

برای MMB پلاگین یا اضافه شونده های زیادی موجود است که به کمک آنها به راحتی میتوان کارهایی را کرد که خود MMB به تنهایی قادر به انجام آن نیست. فقط کافیست که از پلاگین ها در پروژه های خود استفاده کنید تا به قدرتی چند برابر دست پیدا کنید.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد